Sang vessada d’Asa Larsson

Una certa decepció és el que m’ha produit llegir la segona novel.la de l’autora sueca Assa Larsson. La primera novel.la publicada d’aquesta autora “Aurora Boreal”, de l’any 2003, em va causar una molt bona impressió. Aquesta segona, de l’any 2004, pretèn ser una continuació de la primera. També es produeix a Kiruna, el nord de Suècia, amb el rerafons de l’integrisme religiós i l’ambient asfixiant d’aquesta ciutat sueca. La protagonista, Rebeka Martinsson, amb molts paral.lelisme amb l’autora, torna a la seva ciutat natal de Kiruna i es produeix un nou assassinat, aquesta vegada una rectora luterana feminista. Tot i la construcció interessant dels diferents personatges, la novel.la perd la intensitat de la primera.
Ara caldrà esperar la publicació de la tercera novel.la de Larsson “Camí negre”, fora de l’ambient de Kiruna. Amb el precedent de l’exitosa trilogia d’Stieg Larsson, ara també ha aparegut una nova trilogia interessant de novel.la negra sueca de l’autora Mari Jungstedt, el primer títol de la qual és “Ningú no ho ha vist” i passa a l’illa sueca de Gotland. Continuarem amb les lectures de la novel.la negre nòrdica, després de l’espectacular èxit de l’Stieg Larsson i la seva peculiar trilogia de “Mil.lenium”.

Anuncis

2 comentaris

Filed under Llibres

2 responses to “Sang vessada d’Asa Larsson

  1. Trini

    Jaume, fas be de comentar que t’ha decebut el llibre, perquè jo vaig llegir Aurora boreal i ja no em va agradar gaire, i així ja no llegiré aquest.
    Si vols un llibre d’una autora de casa nostra, a mi m’agrada força Maria Barbal, té una narració molt fàcil i “t’enganxa” ràpid, podries llegir si no ho has fet Emma, aquesta historia passa a Barcelona, un lloc més proper que Kiruna.

    • Trini, a mi aquest darrer de l’Asa Larsson no m’ha agradat, però reconec que “Aurora Boreal” em va agradar força. Ara estic llegint un bon totxo de novel.la “La noche de los tiempos” d’Antonio Muñoz Molina, que pinta molt bé.

Deixa un comentari

